Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inApol, Laura
TitelThe Power of Text: What a 19th Century Periodical Taught Me About Reading and the Reader's Response.
QuelleIn: Journal of Children's Literature, 28 (2002) 1, S.53-60Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1521-7779
SchlagwörterStellungnahme; Childrens Literature; Elementary Secondary Education; Periodicals; Reader Response; Reader Text Relationship; Reading; Reading Attitudes
AbstractConcludes that the author's study of the once-popular but now largely forgotten periodical "The Youth's Companion" shows how children's literature can call forth in readers a powerful response--a personal, literary, critical and active response that is shaped by a text's purpose, promise, positioning of readers, and the enduring passion it imparts. Includes a response by Fatima Shaik. (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Children's Literature" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: